måndag, maj 28, 2007

Nystart!

Hej alla som har väntat på att jag ska skriva i min blogg! Jag vet att ni är många, och jag vet att jag har varit lite dålig på att uppdatera min blogg på sistone. Anledningarna är många. Förklaringarna ännu fler. Men som min gamle vän Mr Muscle brukar säga: en ursäkt är inget värd utan fyrtakt. Så dra upp volymen och tanka hem vad ni vill ha. Jag är ingen vän av ordning, och absolut ingen fildelningsmotståndare. Men hostar man på bion ska man ut! Eftersom det ligger i tiden att vara meningsfull tänkte jag bjuda på ett litet smakprov ur min skattkammare under kudden. Håll till godo!

Tricken kom dundrande genom tunneln och gnisslade som vanligt in bredvid perrongen. Ola satt på en bänk med trunken mellan fötterna. Hockeyträningen hade gått så där. Tränaren hade tagit ut laget till söndagens match mot Djurgårn och Ola hade fått plats i truppen, men bara som reserv. Han satt kvar på bänken och lät dörrarna till tunnelbanetåget stängas. Medan vagnarna långsamt gled vidare in i nästa tunnel kom han att tänka på vad Micke hade sagt precis innan han slutade med bandyn. "Fan Ola, det är ingen konst att åka skridskor, men vad ska du göra när karriären är över?" Ola tänkte ofta på det där; vad hade han egentligen i rinken att göra? Visst, det fanns drömmar om elitserien och kanske till och med NHL, men inget var ju säkert. Det var ju så många andra som drömde om samma sak. Kanske skulle han lägga grillorna på hyllan och satsa mer på skolan? Han var intresserad av matematik och kunde tänka sig en framtid som ekonom eller kanske revisor. Så många frågor som snurrade runt i huvudet. Men var fanns svaren? Han reste sig upp och började vanka av och an på perrongen, och har han inte slutat med det så vankar han nog än i dag.

Ja, ovanstående kanske kan ge en och annan tankeställare. Ta vara på er kära vänner!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida